Leírás

    A tartálykocsik alkalmasak a legfeljebb 15% szárazanyag tartalmú hígtrágya, egyéb nem aktívan korrozív folyadékok víz, és vízzel egyenértékű anyagok felszívására, szállítására és ürítésére.

    Felszereltség

    Fékrendszer

    2 vezetékes légfékrendszer alapkivitelben mechanikus fékerőszabályzóval szerelve, opcionálisan rendelhető automatikus (ALB) fékerőszabályzóval amely a tartály telítettségének megfelelően állítja be szükséges fékerőt.

    Futómű

    A tartálykocsi egy merev beépítésű átmenőtengelyes futóművel van szerelve. A megfelelő vonószem terhelés beállítása érdekében a vonószem és futómű távolsága mechanikusan három pozícióban állítható.

    Gumiabroncs

    A tartálykocsikra alapkivitelben felszerelt gumiabroncs méretett a fenti összefoglaló műszaki táblázat tartalmazza. Az ún. „alacsony nyomású abroncsok” szerelt tartálykocsik üzemi nyomása max 3 bar. Az ilyen kivitelű pótkocsik legnagyobb szélessége az abroncsoknál meghaladhatja a 2550 mm-t.

    Vonószerkezet

    A pótkocsi kormányozhatóságát merev vonórúd biztosítja.

    A háromszögű vonórúd zártszelvény tartóihoz hegesztett homloklemezhez csavarkötéssel csatlakozik a vonószem. A vontató traktortól függően ezek különböző kivitelűek lehetnek:

    • ø50 mm, toroid furatú, elforduló vonószem (1500-3000 kg függőleges terhelés), alsó vonóberendezéshez (alapkivitel,
    • ø40 mm, hengeres furatú vonószem (max. 2000 kg függőleges terhelés) felső vonóberendezéshez (opció),
    • gömb ø80 mm méretű vonószem (max. 4000 kg függőleges terhelés), alsó vonóberendezéshez (opció).

    A hegesztett vonórúd hátulsó része csapszegeken keresztül csatlakozik a tartály mellső részén kialakított villás fészekbe.

    A vonószár kitámasztására, a függőleges terhelőerők felvételére alapkivitelben egy hegesztett támasztórúd szolgál, melynek felső vége a tartályon felső részén elhelyezett konzolokhoz, míg alsó vége a a vonórúd felső síkján felhegesztett fülekhez csapszegekkel csatlakozik. A kívánt vonószem magasságot, ill. a tartály ideális dőlésszögét azzal állíthatjuk be, hogy a támasztórúd felső végét a felső konzolokon lévő furatok valamelyikébe szereljük.

    Opcionális lehetőségként az igényesebb kiviteleknél a rugózást és a magasságállítást egy hidraulikus munkahenger és a henger két teréhez csatlakozó hidroakkumulátorok teszik lehetővé. A kettősműködésű hidraulikus munkahenger alsó vége az előzőhöz hasonlító, de rövidebb támasztóvonórúdhoz, míg felső vége a tartály felső konzoljaihoz támaszkodik. Első lépésben a munkahenger segítségével beállítjuk a vonószem ideális kapcsolási magasságát úgy, hogy a tartály dőlése is megfelelő legyen. Ezután a traktor felé csatlakozó ágat elzárjuk. Menet közben, dinamikus terhelés (pl. fékezés, útegyenetlenségen áthaladás) hatására hirtelen megnövekszik a munkahenger tartó ágában a nyomás, a hidraulikaolaj nyomás ellenében a hidroakkumulátorba áramlik. A hidraulika henger összenyomódik, rugóként viselkedve csillapítja a traktor vonószerkezetére átadódó dinamikus hatásokat. A többletteher megszűnése után visszaáll a nyugalmi állapot. Az ellenkező irányú mozgást a munkahenger alsó teréhez csatlakozó hidroakkumulátor csillapítja.

    A vonóháromszögre van szerelve a kardánhajtású kompresszor, illetve annak olajleválasztó edénye. A vontatóról lekapcsolt pótkocsit a vonórúdra szerelt támasztóláb ill. támasztókerék támasztja alá. A vonórúdon vannak rögzítve a légfék- elektromos és a hidraulikus rendszer vezetékei.

    A vonóháromszögen vannak rögzítve a légfék és hidraulikus rendszer csővezetékei.

    Tartály és szerelvényei

    A hegesztett tartály önhordó kialakítású, így külön alvázra nincs szükség. Az erőbeviteli helyeken - vonószár csatlakozás, futómű bekötése – a tartálypaláston végigfutó hegesztett segédtartó, illetve párnalemezek osztják el a tartálypaláston koncentráltan jelentkező terhelést. A merevítő gyűrűkkel ellátott tartály palástja hengerelt övlemezekből hegesztett héj, melyet mindkét végén hegesztett sekélydomborítású edényfenekek zárnak le. A tartály tisztítása érdekében a hátsó tartályfenéken nyitható búvó nyílás található. A tartályon belül hullámtörő(k) van(nak) szerelve. A nyitható búvónyílás fedelén van a kifolyócsonk, melyhez kívülről tolózár csatlakozik. A tolózárhoz gyorscsatlakozóval kapcsolható a szívótömlő. A tartály mellső részén van felszerelve a túltöltését gátló, és a kompresszor elsődleges védelmét szolgáló úszógömbös elzárószelep. A szívóvezetékbe egy úszógömbös szeleppel ellátott lecsapató edény került beépítésre, amely a kompresszor másodlagos védelmét szolgálja. A tartály telitettségét a mellső tartályfenéken elhelyezett mechanikus töltésjelző mutatja.

    Feltöltő, ill ürítőkompresszor

    JUROP gyártmányú, a műszaki összefoglaló táblázat a felszerelhető típusokat tartalmazza.

    Felületkezelés

    A tartálytest és a vonószár is kívül-belül tűzi horganyzott.

    Műszaki leírásDETK 6500
    Legnagyobb hosszúság6960-7200 mm
    Legnagyobb szélesség2050-2500 mm
    Legnagyobb magasság2450-2570 mm
    Mellső túlnyúlás4760-5100 mm
    Hátsó kinyúlás1800-2260 mm
    Tartály átmérő1400 mm
    Nyomtáv1650-1950 mm
    Vonószem bekötési magassága350-800 mm
    Vonószem furat átmérőjeØ40/50 Hitch/gömb 80
    Saját tömeg2230-2300 kg
    Megengedett hasznos tömeg6400-6550 kg
    Vonófejterhelés üres410-160 kg
    Vonófejterhelés terhelt1500 kg
    Tengelyterhelés üres1820-1890 kg
    Tengelyterhelés terhelt7500 kg
    Műszakilag megengedett tengelyterhelés7500 kg
    Vontatási sebesség lassú járművel max.25 km/h
    Tartály térfogat6,5 m3
    Kompresszor típusaPN 45-58
    Szívási idő8-10 perc
    Ürítési idő szabad kifolyással10-15 perc
    Ürítési idő túlnyomással6-8 perc
    Teljesítmény igény 0,5 bar vákuum esetén10,6 kW
    Legnagyobb szívási mélység talajtól5,5 mm
    Nbemenő fordulatszám540 ford/min
    Legnagyobb vákuum0,92 bar
    Tartály max. üzemi nyomás0,5 bar
    Kompresszor hajtásához beépítendő kardántengely
    megengedett nyomatéka
    250 Nm
    Standard gumiabroncs400/60-22,5 PR18
    Kerekek száma2 db
    Fékezett kerekek száma2 db
    Fékkamrák száma/mérete1/30"
    Légtartály térfogat30 dm3
    Kerékfékszerkezet méreteØ406x120mm
    Elektromos rendszer feszültsége12 V
    kompresszor PN 84
    vonószem 40 mm
    vonószem K80
    vonószerkezet, felső bekötés
    vonószerkezet támasztó rúd, hydr.
    Támasztóláb mech., 2 áttéttel
    hangtompító PN 84, PN 58
    zárószerkezet vákuum 6" man. Olasz
    kardántengely standard
    kardántengely nagy hajlásszögű
    teljes keresztmetszetében nyitható fenék
    belső festés (csak teljes keresztmetszetében nyitható fenékkel együtt rendelhető)
    gumiabroncs: 385/65 R22,5
    gumiabroncs: 500/50-22,5 PR16
    gumiabroncs: 550/45-22,5 PR16
    gumiabroncs: 550/60-22,5 PR18
    gumiabroncs: 600/50-22,5 PR16
    saválló szintjelző úszó+saválló 6" tolózár
    1+2 vezetékes légfékrendszer
    szervestrágya kijuttató egység

    Termékvariációk