Leírás
    Befoglaló méretei: 1200 x 2400 x 3800 mm
    Össztömege: 1650 kg
    A munkagép fémvázának anyagminősége: S355
    A munkagépre szerelt hidraulika tömlők típusjele: 2SN DN10
    Erőgéphez csatlakoztatása: hátra függesztés szabványos kat. III. csatlakozással
    Erőgép igénye: 50-150 LE
    Földtoló pajzs:
    szélessége: 3000 mm,
    kétélű, magas kopásállóságú vágóélekkel, igény szerint gumiélekkel
    Vezérlés: az erőgép 3 pár hidraulika körén keresztül
    Hidraulikus dőlésszög állítás (bakhátas úthoz): +/- 10°
    A földtoló pajzs hidraulikus állíthatósága: +/-35°
    Mechanikus oldalkitolás (mindkét irányba): 500 mm
    Levegős szinttartó kerekek távolsága: 1600 mm
     
    A gréder közúti közlekedésben történő részvételt biztosító fényvisszaverővel és világító berendezéssel szerelt
     
    Az út karbantartásának legfontosabb része a csapadékvíz lefolyásának biztosítása, ezzel növelve az út tartósságát. Ezért javasolt először a padkarészek rendbetételével kezdeni a munkálatokat.
     
    A gréder munkagép tökéletesen alkalmas az út menti útépítő anyag, törmelék, eltávolítására. A gréder tolólapját az erőgép mellé tolva, majd megfelelő rézsűszöget beállítva (min. 3–5%), végezhető a padkaterület nyesése. Amennyiben az út szélén nincs csapadékvíz elvezető árok, úgy a padka anyagot kitolathatja a padka területen túlra, ezáltal egy szikkasztósávot hoz létre az út mellett, ahol az útról lefolyt csapadékvíz elszikkadhat. Célszerű erre a célra egy 70-100 cm széles területet kialakítani. Ha az út mellett vízelvezető árok található, úgy a lenyesett padkaanyagot húzza az útra. Ha a padka nem tartalmaz sűrű növényi alkotóelemeket (pl. fű), úgy az beépíthető a földútba is, amennyiben igen ez nem javasolt. 
     
    Miután a padkaterületet rendeztük, következik az útprofil kialakítása. Itt a terület adta sajátosságokat figyelembe véve vagy bakhátas felület kialakításával vagy pedig valamelyik oldalra lejtetve biztosítjuk a víz gyors lefolyását az útról.
     
    Ha szükséges az útprofil kialakítását kezdjük a fellazítással!
     
    A gréder simítólapján elhelyezett lazító tüskék segítségével ez a munkafolyamat gyorsan és hatékonyan végezhető. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az erősen elhasználódott utaknál mindkét irányban több munkamenet szükséges a megfelelő eredmény elérése érdekében. Kezdjük a munkát a felnövekedett középhátak lenyesésével, majd a grédert az erőgép mellé tolva, a megfelelő oldali függőleges laphatárolót felhelyezve, húzzuk az útépítő anyagot középre. Ez kifejezetten fontos munkafolyamat abban az esetben, ahol a földutakat valamilyen útépítő anyaggal (zúzottkő, martaszfalt, stb.) stabilizálták, mert a forgalom terhelésének következtében, ezek az anyagok kinyomódnak a padkaterületre. Munkasebesség kb. 5–8 km/h. Miután kialakítottuk a megfelelő lejtést, egy következő oda- vissza menetben a lapnak kevesebb fogást adva mintegy 8–12 km/h sebességgel készítsük el a végprofilt.
     
    A gréderrel a rendelkezésre álló útépítő anyagokkal stabilizálhatja földútjait. Azonban először minden esetben készítse el a földút profilját, és erre terítsen stabilizálásra alkalmas anyagokat, ne a kátyúkba, nyomvályúkba terítse az útépítő anyagot! Ennél a munkafázisnál javasolt mindkét merőleges laphatároló felhelyezése, segítségükkel biztosítva a kívánt terítési szélességet, a támasztókerekek süllyesztésével pedig a terítési vastagság állítható. Munkasebesség: 3–10 km/h.

    Termékvariációk