Leírás
Befoglaló méretei: 1200 x 2400 x 3800 mm
Össztömege: 1650 kg
A munkagép fémvázának anyagminősége: S355
A munkagépre szerelt hidraulika tömlők típusjele: 2SN DN10
Erőgéphez csatlakoztatása: hátra függesztés szabványos kat. III. csatlakozással
Erőgép igénye: 50-150 LE
Földtoló pajzs:
szélessége: 3000 mm,
kétélű, magas kopásállóságú vágóélekkel, igény szerint gumiélekkel
Vezérlés: az erőgép 3 pár hidraulika körén keresztül
Hidraulikus dőlésszög állítás (bakhátas úthoz): +/- 10°
A földtoló pajzs hidraulikus állíthatósága: +/-35°
Mechanikus oldalkitolás (mindkét irányba): 500 mm
Levegős szinttartó kerekek távolsága: 1600 mm
A gréder közúti közlekedésben történő részvételt biztosító fényvisszaverővel és világító berendezéssel szerelt
Az út karbantartásának legfontosabb része a csapadékvíz lefolyásának biztosítása, ezzel növelve az út tartósságát. Ezért javasolt először a padkarészek rendbetételével kezdeni a munkálatokat.
A gréder munkagép tökéletesen alkalmas az út menti útépítő anyag, törmelék, eltávolítására. A gréder tolólapját az erőgép mellé tolva, majd megfelelő rézsűszöget beállítva (min. 3–5%), végezhető a padkaterület nyesése. Amennyiben az út szélén nincs csapadékvíz elvezető árok, úgy a padka anyagot kitolathatja a padka területen túlra, ezáltal egy szikkasztósávot hoz létre az út mellett, ahol az útról lefolyt csapadékvíz elszikkadhat. Célszerű erre a célra egy 70-100 cm széles területet kialakítani. Ha az út mellett vízelvezető árok található, úgy a lenyesett padkaanyagot húzza az útra. Ha a padka nem tartalmaz sűrű növényi alkotóelemeket (pl. fű), úgy az beépíthető a földútba is, amennyiben igen ez nem javasolt.
Miután a padkaterületet rendeztük, következik az útprofil kialakítása. Itt a terület adta sajátosságokat figyelembe véve vagy bakhátas felület kialakításával vagy pedig valamelyik oldalra lejtetve biztosítjuk a víz gyors lefolyását az útról.
Ha szükséges az útprofil kialakítását kezdjük a fellazítással!
A gréder simítólapján elhelyezett lazító tüskék segítségével ez a munkafolyamat gyorsan és hatékonyan végezhető. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az erősen elhasználódott utaknál mindkét irányban több munkamenet szükséges a megfelelő eredmény elérése érdekében. Kezdjük a munkát a felnövekedett középhátak lenyesésével, majd a grédert az erőgép mellé tolva, a megfelelő oldali függőleges laphatárolót felhelyezve, húzzuk az útépítő anyagot középre. Ez kifejezetten fontos munkafolyamat abban az esetben, ahol a földutakat valamilyen útépítő anyaggal (zúzottkő, martaszfalt, stb.) stabilizálták, mert a forgalom terhelésének következtében, ezek az anyagok kinyomódnak a padkaterületre. Munkasebesség kb. 5–8 km/h. Miután kialakítottuk a megfelelő lejtést, egy következő oda- vissza menetben a lapnak kevesebb fogást adva mintegy 8–12 km/h sebességgel készítsük el a végprofilt.
A gréderrel a rendelkezésre álló útépítő anyagokkal stabilizálhatja földútjait. Azonban először minden esetben készítse el a földút profilját, és erre terítsen stabilizálásra alkalmas anyagokat, ne a kátyúkba, nyomvályúkba terítse az útépítő anyagot! Ennél a munkafázisnál javasolt mindkét merőleges laphatároló felhelyezése, segítségükkel biztosítva a kívánt terítési szélességet, a támasztókerekek süllyesztésével pedig a terítési vastagság állítható. Munkasebesség: 3–10 km/h.